1192489Aso

Medisinsk behandling

Medisinsk behandling brukes også til en rekke andre formål enn kosmetisk behandling, deriblant behandling av migrene og hodepine, overdreven svetting, skjeling, anspent muskulatur og tanngnissing. Varighet ca. 3-6 mnd. Metoden er medisinsk godkjent i Norge og har blitt brukt mot forskjellige tilstander i mer enn 20 år.

Kjevegnissing/kjevesmerter

Tanngnissing og kjevesmerter rammer nærmere 15% av befolkningen og det kan gi skader på tenner og spennings hodepine.

Virkningen av medisinen er at den hemmer nervesignalene som forsyner muskulaturen i området hvor den injiseres. Slik kan den medisinske behandlingen redusere den anspente muskulaturen og redusere plagene dine.

Migrene/spenningshodepine

Mange migrene pasienter opplever vansker med å finne en behandling som fungerer mot hodepinen, og stadig flere,både pasienter og leger  vender oppmerksomheten mot muskelavslappende lindring. En del av pasientene med migrene har gjerne en form for «blandingshodepine» med spenningshodepine som utløsende årsak.

Ettersom migrene er en indre reaksjon, antas det at overaktive muskler i øvre ansikt, hodebunn og/eller nakke kan fremkalle migreneanfall. Ved å passivisere én eller flere av disse muskelområdene, vil dette i flere tilfeller kunne redusere migrene anfall.

Overdreven svette

Overdreven svette, på fagspråket hyperhidrose, er en relativt vanlig tilstand. Det er helt ufarlig, men gir ofte sjenerende problemer som svettelukt og flekker på klærne. Injeksjonsbehandling for å motvirke overdreven svette er en effektiv og god behandling. Effekten varer opptil 6 måneder.

Svette hender

Overdreven svette i hendene er ubehagelig og påvirker ofte pasienten både i arbeid og sosialt. Injeksjonsbehandling med botox på hender vil hjelpe. Jeg behandler også overdrevne svette på føtter.